Paine si desert

paine artizanala din apa, faina si seminte de…dragoste

Continuare atelier culinar si o reteta

…cat timp dospeste painea am sa va povestesc impresiile mele despre atelierul de fursecuri cu lavanda. A fost primul atelier culinar pe care l-am sustinut si cu siguranta nu va fi ultimul. Au fost emotii mari mai ales din partea mea iar cele doua ore cat a durat atelierul sau scurs foarte repede. Mi s-a umplut sufletul de bucurie sa vad ca sunt oameni pasionati de frumos, de bucatarit si mai ales ca au fost curiosi sa introduca florile in deserturi.

Fiecare participant a primit un suport de curs cu reteta, informatii despre florile comestibile si variante de conservare a plantelor. Am facut impreuna aluat, am povestit si raspuns intrebarilor, ne-am cunoscut mai bine iar la final am degustat aromatele fursecuri. Fiecare a plecat acasa cu o cantitate generoasa de aluat, si vreau sa cred ca au fost mai castigati si mai invatati.

Va multumesc inca o data ca mi-ati facut ziua frumoasa si ca astept cu drag la urmatoarele ateliere. Si acum cateva poze:

Atelier fursecuri cu lavanda_04 Atelier fursecuri cu lavanda Atelier fursecuri cu lavanda_01 Atelier fursecuri cu lavanda_02 Atelier fursecuri cu lavanda_03Si reteta:

Ingrediente:

          250 g faina alba

         125 g unt rece

         1 ou

         100 g zahar pudra

         1-2 linguri lavanda culinara uscata

 Metoda preparare:

 Intr-un bol punem faina cu untul rece taiat cubulete iar cu degetele incorporam usor untul si-l faramitam pana obtinem textura nisipului. Adaugam zaharul, lavanda si aducem aluatul cu palmele pana formam o bila iar aluatul este legat. Infasuram aluatul in folie alimentara si-l lasam la frigider pentru 30 de minute.

Incalzim cuptorul la 175 grade C si tapetam o tava cu hartie de copt. Dupa ce au trecut cele 30 de minute, scoatem aluatul de la rece si-l intindem pe plansa de lucru usor pudrata cu faina, intr-o foaie de grosime de maxim 1 cm. Taiem in ce forma dorim si coacem aproximativ 6-8 minute sau pana cand fursecurile devin usor maronii pe margini. Se lasa la racit pe un gratar de sarma si se pastreaza in cutie cu capac. Se pot pastra pana la 14 zile.

2 comments on “Continuare atelier culinar si o reteta

  1. iulian
    4 Iulie 2013

    Felicitari…ai vazut ca te-ai descurcat ? La cat mai multe ateliere !

    • ana
      4 Iulie 2013

      Multumesc, multumesc! Pe langa faptul ca impart cu altii ce stiu si imi place foarte mult sa fac aplic si metoda sunt timid dar ma tratez🙂
      Am vazut ce multe paini ai copt zilele trecute si azi am reusit sa lucrez manual cu 4 kg de aluat din care au rezultat 6 paini. Pot sa-ti spun ca cel putin pentru mine a fost o experienta extraordinara incepand cu prepararea prefermentului, cu fiecare etapa pana cand painile au fost coapte. Recunosc ca mi-a fost greu sa framant atat de mult aluat dar satisfactia lucrului bine facut nu se compara cu nimic.

      In speranta ca toti ai tai sunt bine, sanatosi va trimit salutari de la Oradea!

Lasă un răspuns

Information

This entry was posted on 4 Iulie 2013 by in Cookies and tagged , , .

Facebook

Follow Paine si desert on WordPress.com

Calendar

Iulie 2013
L M M M V S D
« Iun   Oct »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
