Paine si desert

paine artizanala din apa, faina si seminte de…dragoste

Galette cu dovleac si branza de capra

Nu am incercat niciodata sa gatesc galette si asta pana ieri. Galette este varianta franceza a unui aluat plat si rotund. Se poate umple cu aproape orice iti doresti sau ai prin camara. Eu am ales sa pregatesc galette cu dovleac, branza de capra si jambon iar ca ierburi aromatice am folosit cimbru, salvie si rozmarin.

Acum sa va povestesc cat de usor se face galette ca la cat de bun e nu am cuvinte prea multe sa va spun.

Ingrediente crusta:

– 250 g faina alba

– 1 ou

– 60 ml apa rece

– 70 g unt rece taiat cubulete

– un praf de sare

Untul se faramiteaza in faina cu ajutorul mainilor pana arata ca nisipul. Apoi adaugam oul, apa si sarea si framantam repede pana obtinem o bila de aluat. Mie mi-a luat cca. 2 minute. Infasuram in folie alimentara si-l dam la rece pana pregatim dovleacul.

Am avut un dovleac de aproximativ 1 kg. L-am spalat, taiat in jumatate pe lungime, am scos samburii si apoi l-am taiat felii pe care le-am pus intr-o tava tapetata cu hartie de copt si l-am dat la cuptor pentru 45 minute la puterea 170 grade C sau pana e copt.

Ingrediente umplutura:

– felii de dovleac copt

– 3 felii de jambon (optional)

– cimbru

– rozmarin

– salvie

– branza de capra

Pe o foaie de copt intindem aluatul in forma rotunda. Din centru incepem sa punem feliile de dovleac, asezonam cu rozmarin tocat marunt, apoi jambonul rupt bucatele peste care am pus salvie maruntita iar la final am pus branza de capra pe care am aromatizat-o cu cimbru. Adunam marginile peste compozitie si coacem cca. 25-30 de minute la 170 grade C.

Inainte de cuptor:

Dupa ce a fost coapta:

Lasă un răspuns

Information

This entry was posted on 11 Octombrie 2012 by in Tarte dulci si sarate and tagged , , .

Facebook

Follow Paine si desert on WordPress.com

Calendar

Octombrie 2012
L M M M V S D
« Sep   Dec »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
