Paine si desert

paine artizanala din apa, faina si seminte de…dragoste

Paine semi

Continui aventura mea in lumea painilor cu o paine semi. Am ales acest nume pentru ca in compozitia ei intra faina alba si faina integrala in proportii egale. Inspirata de Codruta (codrudepaine.ro) am facut painea aceasta de multe ori iar acum doresc sa impart cu voi formula. Am adus usoare modificari formulei Codrutei dar este o paine foarte buna cu gust pregnant de grau, asta pentru cei care prefera painea cu faina integrala.

Eu am dublat cantitatile si am obtinut doua paini.

Pentru pre-ferment (maia):

– 75 g faina alba

– 75 g apa

– 15 g maia

Pentru aluatul final:

– 200 g faina integrala de grau

– 120 g faina alba

– 20 g fulgi de ovaz integral

– 200 g apa

– 10 g sare

– toata maiaua de mai sus

Metoda preparare:

1) Din maiaua matura am scos 5 grame pe care le-am improspatat cu 15 g faina alba si 29 g apa. Am lasat 8 ore la temperatura camerei pana a fost acoperita cu bule mici. Din ea am luat 15 g si am amestecat cu ingredientele de la preferment si am mai lasat-o 9 ore pana cand a ajuns la nivel maxim.

2)  Dupa ce maiaua a fost acoperita de bule, am amestecat-o cu cantitatea de apa,  faina alba si integrala din aluatul final.Tot acum adaugam si fulgii de ovaz.  Am lasat la autolyse pentru  45 de minute.

3) Dupa autolyse am pus sarea peste aluat si am trecut la framantat cu mana timp de 3 minute. Daca vi se pare aluatul prea uscat atunci mai adaugati treptat cate o lingura de apa. Framantam pana  obtinem un gluten moderat dezvoltat.

4) Mutam intr-o caserola dreptunghiulara unsa cu foarte putin ulei si-l lasam la fermentat 2 ore timp in care am facut un singur set seturi de impaturiri (strech and fold).

5) Am infainat blatul de lucru cu faina si am rasturant aluatul. Pentru pre-shape i-am dat o forma rotunda si l-am lasat la relaxat 40 min.

6) Apoi i-am dat forma oblonga (tip franzela) si l-am lasat la temperatura camerei la dospit in bannetoane pentru inca 3 ore.

7) Cu 30 de minute inainte  am incalzit cuptorul la 250 grade C si am pregatit metoda cu aburi. Tavita cu apa in partea cea mai de jos a cuptorului.

8) Coacem painea la 250 grade C pentru 10 min cu abur iar apoi scadem temperatura la 210 grade C si mai coacem 25 minute fara abur. Atat timp a avut a mea sa se coaca.

9) Este coapta cand lovita cu degetul in partea de jos, suna a gol. Se lasa la racit pe un gratar de sarma.

In asteptarea micului dejun:

Lasă un răspuns

Information

This entry was posted on 9 Octombrie 2012 by in Paine and tagged , , , .

Facebook

Follow Paine si desert on WordPress.com

Calendar

Octombrie 2012
L M M M V S D
« Sep   Dec »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
