Paine si desert

paine artizanala din apa, faina si seminte de…dragoste

Paine Tartine (Tartine bread)

Paine Tartine

Hmmm, sper sa nu deranjez pe nimeni dar voi posta link-ul spre unul din videoclipurile mele preferate: http://www.youtube.com/watch?v=r5kKeKSfyOE. Este un videoclip de care nu ma mai satur. Asa cum v-ati dat seama inca nu stiu cum sa pun un link iar cand dati click pe el sa-l deschida si sa nu fie nevoie ca voi sa-l selectati. Dar voi invata!

Formula de paine este inspirata de pe blogul Danielei ( http://vegetarian-gustos-si-sanatos.blogspot.ro/). Este o paine usor de pregatit dar care te cucereste prin gust si textura. Imi place ca miezul este rece, elastic iar coaja crocanta.

Pregatire pre-ferment (maia):

– faina alba……………..105 grame

– apa………………………105 grame

– maia matura…………..21 g

2. Aluatul final:

– faina alba……………….900 grame

– faina integrala………..100 grame

– apa………………………..700 grame

– maia………………………toata de mai sus

– sare……………………….10 grame

 

Metoda preparare:

1. Intr-un vas pregatim pre-fermentul lichid , amestecand faina, apa si maiaua.

2. Dupa ce maiaua a fost acoperita de bule, am amestecat-o cu cantitatea de apa,  faina alba si integrala din aluatul final.  Am lasat la autolyse pentru 30 – 45 de minute, in functie de timpul de faina folosit sau de temperatura din casa.

3. Dupa autolyse am pus sarea peste aluat si am trecut la framantat cu mana timp de 3 minute. Daca vi se pare aluatul prea uscat atunci mai adaugati treptat cate o lingura de apa. Framantam pana  obtinem un gluten moderat dezvoltat.

4. Mutam intr-o caserola dreptunghiulara unsa cu foarte putin ulei si-l lasam la fermentat 2.5 ore timp in care am facut 4 seturi de impaturiri la interval de 45 de minute.

5. Dupa cele doua ore si jumatate, am infainat blatul de lucru si rasturnam aluatul . Ca pre-shape i-am dat o forma rotunda, l-am acoperit cu un stergar umed si l-am lasat 20 minute sa se relaxeze.

6. I-am dat forma finala, l-am asezat cu sigiliul in sus in cele doua bannetoane bine infainate si a mers la frigider pentru 7 ore. Fiecare banneton a stat intro punga.

7. A doua zi dimineata scoatem bannetonul din punga si il lasam acoperit cu un stergar pentru inca 30 de minute, la temperatura camerei. Inainte sa expire cele 30 de minute am incalzit cuptorul la 250 grade C si inainte sa pun painea la cuptor,  am pus o tavita cu apa pentru a face abur.

8. Coacem painea la 250 grade C pentru 15 min cu abur iar apoi scadem temperatura la 210 grade C si mai coacem 25-35 minute fara abur.

9. Este coapta cand lovita cu degetul in partea de jos, suna a gol. Se lasa la racit pe un gratar de sarma.

Felii paine Tartine.

 

 

 

Lasă un răspuns

Information

This entry was posted on 28 Septembrie 2012 by in Paine and tagged , , .

Facebook

Follow Paine si desert on WordPress.com

Calendar

Septembrie 2012
L M M M V S D
« Iul   Oct »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
