Paine si desert

paine artizanala din apa, faina si seminte de…dragoste

Paine 3 cereale (formula proprie)

Cu bucurie va spun ca am prima mea formula de paine. Dupa aproape 1 an, am prins suficient curaj sa jonglez cu faina si apa si sa fac o paine doar a mea. Am numit-o 3 cereale pentru ca in compozitia ei intra: faina alba, faina integrala (cu tarate), malthouse (ce contine secara, faina neagra) si fulgi de ovaz.

Pregatire pre-ferment (maia):

– faina alba……………..100 grame

– apa………………………100 grame

– maia matura…………..20 g

2. Aluatul final:

– faina alba……………….340 grame

– faina integrala………..120 grame

– faina malthouse Doves Farm……..350 grame

– apa………………………..700 grame

– maia………………………220 grame (toata de mai sus)

– sare……………………….10 grame

– fulgi de ovaz…………………..100 grame

Metoda preparare:

1. Intr-un vas pregatim pre-fermentul lichid , amestecand faina, apa si maiaua.

2. Dupa ce maiaua a fost acoperita de bule, am amestecat-o cu cantitatea de apa si  faina alba, integrala, malthouse si fulgii de ovaz din aluatul final.  Am lasat la autolyse pentru 30 de minute.

3. Dupa autolyse am pus sarea peste aluat si am trecut la framantat cu mana timp de 3 minute. Daca vi se pare aluatul prea uscat atunci mai adaugati treptat cate o lingura de apa. Framantam pana  obtinem un gluten moderat dezvoltat.

5. Mutam intr-o caserola dreptunghiulara unsa cu foarte putin ulei si-l lasam la fermentat 2.5 ore timp in care am facut 4 seturi de impaturiri la interval de 45 de minute. In link-ul de mai jos pteti vedea tehnica strech&fold sau impaturiri:

http://food.andrewzajac.ca/Dough

6. Dupa cele doua ore, am infainat blatul de lucru si rasturnam aluatul . Am ales sa-i dau o prima forma oblonga, l-am acoperit cu un stergar umed si l-am lasat 15 minute sa se relaxeze.

7. I-am dat forma finala, l-am asezat cu sigiliul in sus in cele doua bannetoane bine infainate si a mers la frigider pentru 3 ore. Fiecare banneton a stat intro punga.

8. Dupa cele 3 ore il scoatem  din punga si lasam acoperita cu un stergar painea inca 45 minute  la dospit. Inainte sa expire cele 45 de minute am incalzit cuptorul la 250 grade C si inainte sa pun painea la cuptor, in partea cea mai de jos a cuptorului am pus o tavita cu apa pentru a face abur.

9. Dupa 15 minute, am introdus painea si am lasat sa se coaca la abur timp de 10 minute. Apoi am scos tava cu apa si am redus temperatura la 220 grade C si am mai lasat-o 30 de minute. Este coapta cand lovita cu degetul in partea de dedesupt suna a gol.

Nota: la pregatirea maialei si a pre-fermentului folosesc apa plata. Apa din aluatul final este apa de la robinet pe care o pun deoparte inainte cu cateva ore sa pregatesc painea. In acest fel, clorul din apa se elimina.

2 comments on “Paine 3 cereale (formula proprie)

  1. Liviu
    13 Septembrie 2012

    Foate interesanta culoarea, este cumva de la faina malthouse?

    • ana
      13 Septembrie 2012

      Da, faina malthouse aduce painilor o culoare extraordinara. Pe langa gust, bineinteles. Sper cat de curand sa postez o formula de paine integrala cu formula de 70% faina integrala iar restul malthouse. Ca preferment am folosit desem. Mai multe voi scrie la momentul potrivit🙂
      Multumesc ca mi-ai trecut pragul si te mai astept!

      Ana

Lasă un răspuns

Information

This entry was posted on 29 Iulie 2012 by in Paine and tagged , , , .

Facebook

Follow Paine si desert on WordPress.com

Calendar

Iulie 2012
L M M M V S D
« Iun   Sep »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
