Paine si desert

paine artizanala din apa, faina si seminte de…dragoste

Paine cu masline Kalamata

Fiindca maslinele Kalamata sunt preferatele mele, am gasit in cartea lui Hamelman o formula de paine cu masline. Am discutat si citit pe forumuri cu alti pasionati in ale brutaritului artizanal, toata lumea o lauda si iata-ma facand prima paine cu masline.

Este buna, buna, buna. Ca o sugestie, se poate servi stropita cu putin ulei de masline si o bucatica de branza telemea sau feta, e tot ce-ti trebuie in zilele acestea calduroase. Este neasteptat de gustoasa.

1. Pregatire pre-ferment (maia):

– faina alba……………..95 grame

– apa………………………115 grame

– maia matura…………..20 g

2. Aluatul final:

– faina alba……………….680 grame

– faina integrala………..75 grame

– apa………………………..450 grame

– maia………………………224 grame (toata de mai sus)

– sare……………………….10 grame

– masline Kalamata…………100 grame (cantarite fara samburi)

Metoda preparare:

1. Intr-un vas am pregatit pre-fermentul lichid (mie mi-a luat 5 ore, fiindca in casa am peste 30 de grade), amestecand faina, apa si maiaua.

2. Dupa ce maiaua a fost acoperita de bule, am amestecat-o cu cantitatea de apa si  amandoua tipurile de faina din aluatul final.  La amestecare am folosit o spatula. Am lasat la autolyse pentru 30 de minute.

3.Dupa autolyse am pus sarea peste aluat si am trecut la framantat cu mana timp de 10 minute. Daca vi se pare aluatul prea uscat atunci mai adaugati treptat cate o lingura de apa. Framantam pana  obtinem un gluten moderat dezvoltat. Ca sa verific aluatul fac testul ferestrei. Rup o bucata de aluat si o intind foarte subtire pana cand tinuta in contralumina se vede prin ea si nu se rupe. Daca se rupe atunci mai framant cateva minute.

4. Cand aluatul a trecut testul ferestrei, am incorporat trepta maslinele fara samburi si taiate feliute. Atentie cum framantati aluatul dupa ce sunt maslinele incorporate fiindca se poate distruge reteaua de gluten (adica aluatul sa devina foarte foarte moale si sfasiat, si atunci il putem arunca) apoi l-am mutat intr-o caserola dreptunghiulara unsa cu foarte putin ulei si l-am lasat la fermentat 2 ore timp in care am facut 2 seturi de impaturiri la interval de 50 de minute.

5. Dupa cele doua ore, am infainat blatul de lucru si rasturnam aluatul . Am ales sa-i dau o prima forma oblonga, l-am acoperit cu un stergar umed si l-am lasat 15 minute sa se relaxeze.

6. I-am dat forma finala, l-am asezat cu sigiliul in sus in cele doua bannetoane bine infainate si a mers la frigider pana a doua zi dimineata. Fiecare banneton a stat intro punga la frigider.

7. Dimineata il scoatem  din punga si lasam paine inca o ora la dospit. Am incalzit cuptorul la 250 grade C si inainte sa pun painea la cuptor, in partea cea mai de jos a cuptorului am pus o tavita cu apa pentru a face abur.

8. Dupa 15 minute, am introdus painea si am lasat sa se coaca la abur timp de 10 minute. Apoi am scos tava cu apa si am redus temperatura la 220 grade C si am mai lasat-o 30 de minute. Este coapta cand lovita cu degetul in partea de dedesupt suna a gol.

9. Am oprit cuptorul si am lasat-o inca 5 minute cu usa intredeschisa. Se lasa la racit pe un gratar de sarma. Se taie felii abia cand s-a racit complet.

Trimit aceasta postare spre http://delectablemusings.com/2012/06/byob-bake-your-own-bread-july-2012.html (BYOB-Bake Your Own Bread

6 comments on “Paine cu masline Kalamata

  1. girlichef
    9 Iulie 2012

    Such a beautiful loaf of bread – that crumb is fantastic! Would love to try a few slices or pack away the whole loaf for a picnic. Thanks so much for sharing with BYOB this month.

    • ana
      10 Iulie 2012

      Gladly to give you an entire loaf for picnic. And yes the crumb is soft and the crust is crunchy. I really love this bread! Thank you, for giving me the opportunity to share the bread on BYOB.
      Greetings from Romania (Oradea)

  2. Your Kalamata olive bread looks wonderful. I see these loaves often in the market but I have never made one myself. Gorgeous, thank you for sharing this with BYOB.

    • ana
      10 Iulie 2012

      It was my pleasure to share the bread with you and for the future I’ll try to translate the recipe in english or at least to have a google translate on my blog.

  3. Winnie
    9 Iulie 2012

    This bread looks wonderful!
    I love the addition of olives to the dough,
    Saw the photo on BYOB

    • ana
      10 Iulie 2012

      Thank you, Winnie. It was the first time when I made an olives sourdough but for sure it’s my favorite.

Lasă un răspuns

Information

This entry was posted on 6 Iulie 2012 by in Paine and tagged , , .

Facebook

Follow Paine si desert on WordPress.com

Calendar

Iulie 2012
L M M M V S D
« Iun   Sep »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
