Paine si desert

paine artizanala din apa, faina si seminte de…dragoste

Briose cu albinute

De ceva vreme m-am tot gandit ce surprize sa-i fac baietelui meu de 1 Iunie. Si cum desenele lui preferate sunt „Stupul” cu albina Betinuta, si nu orice albina, o albina cu suzeta. Atunci mi-am zis ca voi face briose Betinuta. Acest articol este update la albinele din martipan.

Din cantitatile de mai jos ies 12 briose.

Ingrediente briose:

– 175 g zahar

– 100 g unt

– 2 oua

– 1 plic zahar vanilat

– 1 praf de sare

– 180 g faina

– 3 lingurite praf de copt

– 80 ml lapte

Intr-un bol amestecam faina cernuta cu sarea si praful de copt. In alt bol batem untul cu zaharul tos si zaharul vanilat pana compozitia devine spuma. Adaugam ouale unul cate unul si amestecam bine pana se incorporeaza. La final adaugam laptele rece iar peste compozitia aceasta punem amestecul de faina. Amestecam lejer pana se omogenizeaza.

Incalzim cuptorul la 180 grade C si pregatim tava pentru briose. Am pus formele de hartie in tava iar fiecare forma am umplut-o cu compozitie pana aproape de marginea formelor.

Coacem 20 – 25 de minute sau pana cand scobitoarea infipta in mijlocul briosei, ramane curata. Lasam la racit pe un gratar de sarma.

Ingrediente crema:

– 200 g mascarpone

– 200 g ciocolata alba

– 100 ml frisca lichida

– colorant alimentar – optional.

Frisca se pune pe foc pana clocoteste dupa care se stinge focul si se adauga ciocolata rupta bucatele. Se amesteca pana se topeste ciocolata si se da la rece pentru minim 5 ore sau mai bine toata noaptea. A doua zi am amestecat ganach-ul de ciocolata cu mascarpone si am ornat briosele.

Am pus cate o Betinuta pe fiecare briosa iar reactia micutului a fost: „wow, mama! Betinute!

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Information

This entry was posted on 7 Iunie 2012 by in Briose and tagged , , .

Facebook

Follow Paine si desert on WordPress.com

Calendar

Iunie 2012
L M M M V S D
« Mai   Iul »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
